Merania priebehu
turbotlaku odhalili, že dodatočný obtok má príliš malý prierez, aby dokázal regulovať plniaci tlak aj keď bol konštantne otvorený. Reguláciu zväčša zachraňoval sériový mechanický obtok. Po meraniach som zistil, že tlak turba začína stúpať pri 2000 otáčkach. Pri 3000 otáčkach je tlak 0,5 baru a pri 3200 otáčkach 0,8 baru. Je to strašne veľké množstvo vzduch a preto je zmes stále veľmi chudobná. Postupne som v niekoľkých krokoch naladil softvér tak, že sa palivo zvyšovalo postupne od 2000 otáčok a pri 3000 otáčkach dosahovalo prudko skoro maximum. Od cca 4200 otáčok boli vstrekovače nastavené na maximálnu hodnotu, ktorú umožňuje zadať riadiaci program. Nezmeral som ešte či to znamená v reáli trvalo otvorený vstrekovací ventil. Zmes bola bohatá od 2000 otáčok až do 4500 kde aj napriek tomu bola chudobná a auto prestávalo ťahať. Zrýchlenie v pásme 3000 – 4000 otáčok bolo brutálne a nebolo problém aj hore kopcom ísť na 5 rýchlostnom stupni na pol plynu 150. Presvedčilo sa o tom množstvo majiteľov Audi A6, Octavii TDI 81 kW a ďalších. Vozidlo však nebolo schopné jazdy v pásme 2500 až 3500 otáčok a nad 3500 sa pri trvalej jazde prehrievalo
Labels: skoda
<< Home